Onsdag.

Jag börjar få lite smått panik. Det är redan onsdag, alltså snart helg. IGEN. Herregud vad snabbt det går, jag hinner ite med!

Dagen har i alla fall varit ganska bra, händelserik måste jag säga. Började med NP i spanska i morse, vilket gjorde att svenskan blev inställd, "ono". Gick sedan ner på hemkunskapen och idag var det dags att baka. En smarrig kladdkaka blev det, och tilläggas bör att denna lektion är precis innan lunch, tror ni att jag var sugen på fisk sen?, eeeh nej.
När vi åter var i skolan (alltså byggnaden med alla klassrum), var det en himla hallå överallt. Det var dags i år igen, nu skulle en annan skola komma och bomba oss med vatten. Lärarna fick reda på allt, och rektiorn gick tillsammans med dem och polisen givakt för att förhindra detta, och de lyckades. Förra året var det nästan ingen som visste om det, så vipps hade vi ett 40-tal mer eller mindre okända elever kutandes i korridorerna med vattenballonger och flaskor.
Kul eller inte, önodigt är det med vattenskador, så jag har full förståelse för de oroliga vuxna, hehe.

Har just fikat, så sockerhumöret (ja , jag har ett sånt) är på topp. Har fått hem två tidningar i brevlådan idag, vr och cosmo, loveit!
Måste ta tag i spanskagrammatiken som ska redovisas imorn. Hur det kan låta? jo, här ett smakprov.

Hablar
Hablaba
Hablabas
Hablaba
Hablábamos
Hablabais
Hablaban

Uttala det fr dig själv. Sjukt? ja.
Roligast är "hablabajs" - högstadiehumor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0