Måndag.

Idag är det måndag igen. herregud vad tiden går. Kanske man ska börja pensionsspara? Känns fan som en bra ide´, innan man vet ordet av så sitter man det; 80, ensam och med rörelsesvårigheter....
Nej usch, inte tänka nu så Erica, du är faktiskt bara 16..

Dagen har varit bra, eller bra och bra, så bra den kan vara på en måndag när man är i hålan (skolanbajs). Hade bara en helt vanlig dag med sega lektioner och äcklig lunch. Fick tillbaka fysikprovet (atomfysik) och jag fick (trummvirvel): MVG. Känns bra, fan så bra. Tror mitt fysikbetyg är säkrat nu, yey :)
Fick även tillbaka svenskarecenssionen på eftermiddagen, MVG där med, mumsfilibaba! Sista lektionen spårade ur lite, som alla andra måndagar då vi har svenska och so kaka på kaka. Hela klassen började diskutera om vem som varit ihop med vem, och nu pratar vi mest mellanstadiet. Det visade sig att många hade varit ihop med samma, känns nästan som incest, hehe.

Träning ikväll vid 7, kanske ska göra något vettigt innan, istället för att sitta här på min feta bak och glo.
Pussgullgull!

Tillägg: Satt är inget ord! Eller jo, i sambandet sitta, satt, suttit. Men inte när man menar "så att". Har sett det på många ställen, att det används i sammanhang som: Vi försov oss, satt vi missade bussen. (Vi försov oss, så att vi missade bussen)
Att säga det är helt ok, men icke att skriva.
Okej?!!
Tänkte bara bidra emd min kunskap och läxa upp er, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0