häst, hund, fågel, gris.....

Jag har funderat på det här med Svininfluensan. Först var det "galna ko-sjukan", sen kom "fågelinfluensan" och nu "svininfluensan". Vad kommer här näst? Hundfebern?

Jag är inte särskillt insatt och absolut ingen expert. Som jag har fattat det är det som en förkylning, ett visus. Det kan drabba alla, männsikor och svin (grisar), men är farligast för barn och gamla, då de inte är starka nog att klara av det. Jag vet inte heller om vi ska oroa oss, men jag gör inte det, än.
När hela grejen med fågelinfluensan härjade, visste jag inte heller riktigt vad det var, och int evar jag rädd heller. Känner ingen som råkat ut av ngt av detta, så jag känner mig trygg.
Fast kanske borde vi ora oss? Tänk om vi alla drabbas av detta, om det bara blir större och större?

Jaja, ingen fara på taket. Det är bäst att vänta och se vad som händer innan jag skaffar mig en egen liten karantän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0