Onsdag.

Hej på er alla!
Idag är det onsdag, vilket betyder som alla andra vardagar skola för min del. Det var även idag ganska lugnt. Dagen började med slöjd första timmen, vilket innebär att jag kommer få 3 st slöjdtimmar denna vecka istället för en som i vanliga fall. (Och detta pga av lite folk på skolan eftersom de andra niorna är på prao och vi övriga kan välja mer fritt). Annars så har jag förtsatt med Svenskan och matten, mer än så blev det inte. Jag som tycker att jag sitter med samma ämne hela dagen, får ändå inget gjort. Det är väl konstigt? Och det är inte heller så att ajg sitter och slappar, (eller jo, ibland. Jag ska inte ljuga) utan jag jobbar verkligen.
Sista timmen har vi elevens val inlagt i schemat,och eftersom jag har fördjupning tillsammans med 5 andra nior som är ute och praoar, så fick jag gå hem. Det känns inte så kul att sitta ensam och jobba om man säger så, och inte heller för ngn lärare att stanna kvar med mig, så jag tog mitt pick och pack och promenerade hem (:

Snart ska jag leta reda på något gammal nationellt provpå internet (matte), som jag kan träna lite på. Snart är det dags! Måste även läsa lite av boken (Görsta Berlings saga), den tar nämligen lite tid att ta sig igenom eftersom den är skriven på gammelsvenska..

Och förresten! Ni har väl inte glömmt att det är våffeldagen idag?! Jag tycker att ni ska grädda er några vofflor och äta dem med sylt och grädde, eller ännu bättre; glass! Även fasst det är vardag så tycker jag att man ska unna sig det, denna dag kommer ju bara en gång om året.
Nu får jag ju hoppas att mammsen tycker lika som jag, så även jag får våfflor idag :)

Ha en bra eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0