Avundsjuka.

Här i bloggvärlden så har vi nog en drottning - Blondinbella. Isabella som driver sveriges mest beökta och framgångsrika blogg har idag fått en debattartikel tryckt i Expressen. Den handlar främst om Kvinnor och dess avundsjuka sins emellan. För det är faktiskt så, jag håller helt med, att kvinor, tjejer och flickor inte kan glädjas åt varandra. Det den ena gör bra, måste den andra hitta ngt fel på, utan att kunna glädjas åt det. Nu säger jag inte att jag är ngn superwoman som prisar alla tjejer runt om kringmig, men det är ngt vi bör tänka på.

Varför inte stärka den jämställdhet som byggs upp mer och mer i vårt land? Varför inte stärka varandra och ge kvinnorna mer makt och högre positioner?

När jag sedan läser responsen hon fått över sin artikel, kan jag inte hjälpa att bli lite arg. När de skriver att hon är en ytlig bimbo som inte bygggt upp sin karriär själv, utan har förlitat sig på mamma och pappas pengar och kontakter. För visst, hon blev känd via sin blogg, via shoppingtips och skönhetsråd. Men det är precis som hon skriver en mkt liten del i kakan, hennes bloggframgång har öppnat många dörrar. Dörrar som hon sedan går ut genom en efter en, och på många olika områden.
Politik (MUF), media (blogg, Let´s dance, tv-dagbok, mm), mode (klädkolektion som snart kommer i butik), angagerad inom bulimi. och aneroxihjälp o.s.v. Är inte det ngt att se upp emot? Är inte det ngt vi kvinnor bör vara stolta över och pusha på?
Hon visar vad som är möjligt, Bara man vill!

Jag vill slå ett slag för blondinbella, ett slag för den kvinnliga framgången!
Go Bella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0