Varför bloggar man?

Fler och fler skaffar blogg. Men varför?
Är det för att skapa en ny "Blondinbellainfluensa", bli känd och plötsligt finnas med på expressens lördagsbilaga?
Är det för att få en chans att dela med sig av sina asikter, förhoppningsvis påverka och förändra?
Är det för att få lätta sitt hjärta och skriva i nutidens dagbok?
Är det för att lägga upp lättlädda bilder, skriva om sina vilda fester och posta "dagens outfit", för att sedan få mängder av kommentarer där folk förklarar hur vacker du är, och hur gärna de vill vara som du?
Är det för att vara en i mängden, och kunna hänga med i samtalet angående "Kissies" senaste kryssningsresa, eller "Dessies" och "Paow's" bråk?

Detta är något jag funderat på. Varför bloggar folk?
Egentligen kan jag tycka att det kan ha gått lite för långt. När 15-åriga brudar kallar sig för kändisar, medans de egentligen borde tas hand om och spendera lite mer tid i skolan, istället för i stan på en kopp fika. När man tar kort på sina bröst, tycker att man har patent på rosa, eller går och solar solarium tre gånger i veckan regelbundet.
Jag dömmer ingen, vill inte att någon ska ta illa upp, men tycker vi med bloggar borde tänka efter. Hur vill vi att folk ska uppfatta oss?
Som en baribieblond bimbo, eller en helt vanligt tonåring som tar hand om sig själv ovh tar vara på chanserna att göra något bra av livet, men samtidigt tycker att man passar bäst i blont?
Välj själv, alla gör vi våra val.

Och varför bloggar du själv, tänker ni.
- Jag vet efentligen inte. Känns lite som om det bara blivit något jag gör. Ingen big deal liksom. Jag tycker om att detta är MIN blogg, där jag har chans att skriva avd jag tycker och tänker, jag får chans att prata utan att någon avbryter mig.
Men samtidigt försöker jag tänka på vad jag skriver och vilka bilder jag lägger ut. Jag såklart att ni ska läsa min blogg, och känner att jag har ett litet ansvar jämte er. Jag vill vara en förebild, och en bra sådan.


Jag skriver inte detta inlägg för att ni ska sluta blogga, sluta vara er själva eller strunta i att skaffa en egen blogg. Tänk bara efter. Detta är en möjlighet, ta vara på den!

Tack för att ni läser min blogg, ni är underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0