Gårdagen (Onsdag)

Hann inte blogga alls igår, hade skola och sedan åkte jag iväg på match. Kom hem efter 10 helt utpumpad.
Så, vad hände igår?

Vi samlades som vanligt på skolan, men gick sdan bort till matsalen och "stora" scenen där vi tittade på årets revy. Niorna brukar alltid göra en revy som sedan resten och skolan får titta på. Årets tema var "Jannes tvkväll". Janne är en figur här i övik som de flesta känner igen, (han var alltså inte där, men han imiterades). Tycker de lyckades ganska bra, vet att de har haft både tids- och skådespelarbrist, så resultatet blev helt ok med tanke på omständingheterna.
Orkar inte förklara så ingående om vad de gjorde, skulle behöva skrivas en massa förklaringar för att ni som inte går på Själevad, eller ens bor i övik, förstår. Men ska göra så gott jag kan (och ids :p)


Sanningens ögonblick. Tävlande - en av våra lärare. "Vänner" - två andra lärare + rektor. imitationerna var faktiskt bra, det måste jag säga.


Det fanns med en rad reklamer med, bla ICA. Här är en version på den som gick runt morsdag, ni vet "mama mama, mama mama".. hehe, klockrent!


Ballar av stål, eller nej förlåt, Tuttar av stål. (Priset står på bordet längst till vänster)
Här; "The strippers"


Idol. Här; Oliva med "I will always love you". Avlustades med att ho kysste "Bagge" (Längst till vänster). Tilläggas bör att Oliva och "Bagge" är ihop i verkliga livet, hihi.


Savannah uppträdde som "Sara Eidenvall", till låten "Fjortisboy".
Sara är alltså tvärt emot detta, men det var nog det som gjorde det roligt, haha :)


Hägga uppträdde som vår träslöjdslärare med låter "Far jag kan inte få upp min kokosnöt".


Publiken gillade det, Juligull!


De klassiskanyheterna är ett måste!

Ja, det var de bilderna jag lyckades ta, men kul var det! :D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Klassen vid fikat, asså, puss på dem!



I slutet av dagen hade vi nior avslutningsfika. Det bjöds på tårta, underhållning och en del tal. Kännes lite vemogigt att detta var "den sista måltiden" tillsammans. Vill inte lämna alla, samtidigt som det ska bli så otroligt skönt att göra det. Konstigt det där.
Det delades även ut stipendium. Två i varje klass + två inom idrott. Måste berätta - för jag är ända lite stolt (men förväntade mig det absolut inte!), att jag fick ett stipendium. Det var alltså inom klassen, 500 kr - pangbom! Satt skönt ska ni veta, välidigt skönt. Kännes även som ett bevis på allt slit var värt, det lönade sig i slutändan, det kan ingen ta ifrån mig.

Kommentarer
Postat av: Madden

Vilken fin blogg du har! super rolig att läsa :D lycka till med bloggandet (:

2009-06-17 @ 15:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0