Mitt i stressen.

Hej!
Efter ett tvunget uppegåll så är jag tillbaka! Har haft två superstessiga dagar, är såå trött.
Igår var dagen D så att säga. Skoldagen var precis som vanlig, långdaragen men skoj på sitt lilla vis. Efter skolan gick jag och mina 5 "polenkompisar" direkt till församlingshemmet i Själevad. Där träffade vi Monica, som jobbar där och hon har hjälpt oss med upplägget med denna presentation av Förintelsen som skulle äga rum kl 7. Vi stressade runt som galningar med bilder åt höger åt vänster, ljus som skulle ställas ut, tyger, kläder och andra saker som skulle förtärka hela upplevelse-biten.
Vi fick i alla fall ihop en liten upplevelseutställning efter många om och men. Vi smackade upp 100000 bilder (känndes det som iaf) , funderade ut ett systematiskt system så var sak fick sin plats.
(Kan bara upprepa att vi hade en utställning och redovisning av vår resa till Polen som vi gjorde i maj förra året. Där besökte vi Auschwitz I och II, samt andra läger o.dyl.)
När klockan var slagen 7o´clock, anlände det mer och mer folk. Vi höll lite av ett "öppethus" dit bl.a. vår släkt, och lite kyrkigt folk kom. Vi började med en Power-point presentation där vi berättade till bilder och om vår resa i helhet. Sen bjöd vi ner dem till utställningen där de fick gå runt och bara titta och ta in, det blir lite physiskt jobbigt det med. Sen fick de gå upp och fika och prata om allt och inget. Kvällen avslutades i kyrakan kl 9, där vi hade en lugn och fin stund med lite predikan o.s.v. (Jag är inte religös, med eftersom vi gjorde detta i samarbete med kyrkan, så blev det fint ändå) (eller okej, jag är komfirmerad och döpt). Jag kom hem vid 10-tiden utmattad som ett as.

Idag på förmiddagen gjorde vi om samma sak för alla skolans 9:or. TRE GÅNGER PÅ RAKEN! Så himla trött blev jag, och vi kunde allt som ett rinnande vatten till slut, nästan.

Nu är jag nyss hemkommen från ännu ett skol-evenemang. Jag och Elin representerde elevrådet på ett möte med föräldrarådet, där vi diskuterade en MASSA frågor om bl.a. : Skolmijön, betyg, föräldra-elevstöd m.m.

Nu är jag såå här (visar med händerna) trött. Och inte nog med det. Jag fyller år imorn, jag är inte taggad dock...

Hela tiden kaka på kaka, men det är bara att ta sig igenom dessa bussydays!

Ha det bra gullhönor. (Nu ska jag sova, pallar in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0