13-02-09

Fredag den 13:e. Ja, idag ska man tydligen ha otur eller råka illa ut. Jag tror inte på det där, men man ska aldrig säga aldrig. Dagen har i alla fall rullat på som vanligt, inga missöden. Eftersom det är dagen innan alla <3-dag ( och vi inte är i skolan på själva dagen) hade vi en Alla <3-dag-tamadag i dag istället. På förmiddagen fickvi gå på olika föreläsningar som olika personer höll i, det var bl.a. en tjej som spelar innebandy i Öviks elitserielag och en kvinna som jobbade med ungdomar. Huvudämnet för söreläsingarna var Engagemang. Jag tycker de gjorde det bra, vissa var riktigt intressant, men en del kanske kändes lite påtvingat...
Efter lunch så var det dags för tårttävling, som vi i elevrådet höll i. Alla klasser fick baka och stäla upp med en tårta i tävlingen. Årets tema var Havet, och vi delade ut pris till en 1:a, en 2:a och en 3:a. Vinnartårtan var en vit/blå tårta med en guldfisk på, riktigt fin och välgjord. En klass (9:1) gjorde en tårta med en fisk avhuggen och nerstucken, Ja en riktig fisk! Riktigt äckligt, och inte nog med det, de satte en cigarett i munnen på fisken...
Ja, den fick inte vinna även fast den vär vädigt komisk, för vem vill äta en sån tårta? :o

Nu i efter skolan har jag bara tagit det lugnt, sett på tv och spelat lite gitarr :)
Ikväll ska jag över till Sara som fyller 17, Grattis! Och även Malin (de är tvillingar) fyller år, Grattis! Tyvär kan hon inte komma hem till denna stora dag, men hoppas du får en superbra dag Mallsan!

Puss och ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0