12-02-09

Hej!
Torsdag idag, vilket betyder att det endast är en dag kvar tills helg = superskönt!
Dagen har varit bra. Hade natioenellt prov i Svenska - muntliget. Det gick väl sådär, det gick ut på att vi fick lyssna på en text, sedan diskutera två och två (vi var 4 st i gruppen) och sedan presentera vad vi kommit fram till för varan. Jag var med Philip, och julia med nils. Texterna var verkligen svåra, och väldigt luddiga. Vad som hände och varför framgick inte alls, och även fast det kanske var medningen tycker jag att man kunde fått lite fler ledtrådar..
Hur har det gått för resten av er niondeklassare med nationella?

Idag öppnade vi även kafeterian på vår skola. Den har varit öppen förut med ett fungerande system, men den stänge för några år sedan. Det ser rent ut sagt förjävligt ut på skolan nu för tiden (själevadskolan), men de håller på att snygga till, och det är trevligt. I alla fall så har det köpt in saker som de ska provsälja under en tid, och se hur det går och vad det är som går åt. Idag kunde man köpa: glass, (choklad-vanilj-2kr, vanilj-jordgubb-3kr, litenstrut-5kr), toast, (med ost-8kr, med ost&skinka-10kr), festis (?), torkad frukt runt 10 kr, och mackor av något slag och yoghurt. Ja, det är väl ganska bra, men det ska komma till mer saker.
Jag hoppas att vi kan få bra ording så vi har något ställe att hänga på på rastena, eftersom vi inte har något eget klassrum..

Nu ska jag bara slappa, ingen läxa (ovanligt som bara den). Har träning egentligen, men jag har ingen skjus och dessutom börjar jag få ont i halsen, tack bror -.-

Ha det bra gullhönor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0