Torsdag.

Jag är bedövad, i käften. Det är obehagligt som sjutton. Jag har som ni kanske jag förstå varit hos tandläkaren nupå morgonen. Kl 08.45 hade jag tid i stan, är inte det okristligt tidigt på ett lov?!
Jag lagade ett hål i en tand i underkäken. Shit vad nervös jag var, hatar att gå till tandläkaren. Men det gick ganska bra, jag överlevde. Min tandläkare var en ganska ung tjej, känndes mkt bättre än att ha en gammal gubbe grävandes i munnen. Mitt största problem brukar vara att jag får kväjningar, men till och med det gick bra, jag kräktes i alla fall inte ut något av de hunda verktygen de tryckt in.
Sen när jag skulle åka hem hade jag världens otur. Jag kom ut från tandläkaren 20 över 9, och bussen gick 17 över. Inte nog med det, tandlisen var sen, minst 5 minuter, vilket betyder att jag hade hunnit med bussen om de hade tagit i mot mig i tid!
I stället fick jag gå runt på stan, som var stängd (öppnar vid 10) i snöovädret. Ja, ni läste rätt. SNÖ. Denna gång trodde jag verkligen att våren kommit, till och med moppen hade ju tagits fram!  Men icke, de ska tydligen plåga oss lite mer med snö och slask. usch.

Jag är hungrig, men jag fick mat- och drickförbud eftersom hon passade på att kleta på flourlack 'jippie'. Men jag antar att det inte heller är så bra för det nylagade hålet att äta direkt, så jag väntar. Inga problem.

Vad har ni för er idag? Inga läskiga tandläkarbesök hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0