Arrrgghhh!

Igår såg jag något som gjorde mig arg, och förvirrad. På aftonbladet finns det ju små tv-intervjuer om olika skaer. I alla fall så stod det något i stil med "Döper sitt barn till Adolf Hitler". Det är alltså ett par i USA som har tre barn, vars det yngst nu är döpt, till Adolf Hitler (+efternamn), A H är som ett dubbelnamn. HUR KAN MAN DÖPA SITT BARN EFTER EN AV VÄLRDENS GENOM TIDERNA GRYMMASTE MÄNNISKA? (med grymmast menar jag inte grym som i bra, utan grym som i ond!). Pappan förklarade hela saken med att ' DEt är ett ovanligt namn, och han kommer vara ensam om det. Ett namn är bra ett namn, och man måste leva i nuet. Lägga historien bakom sig'.
För det första: Hur kan man göra så? Döpa sitt barn till ondheten själv, till ett namn som för all framtid kommer stå för nazism och männsikohat?
För det andra? Hur kan man göra så mot sitt barn? För hur lätt kommer det bli för ungen?

Jag blev så himla arg och förvirrad när jag såg dettta, ännu mer när jag har varit i Auschwitz, Polen i maj. Jag var där, såg restarna av världens kanske hemskate händelse som inträffat.

Inte nog med detta, de två andra barnen var döpta efter liknade ledare.
Fattar inte, allt jag kan säga..


Här är länken : http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4015992.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0